Financiële aspecten van de gaming industrie

Ik ben een grote fan van spelletjes, voornamelijk van spelletjes die je met meerdere personen kan spelen. Het doel dat ik voor ogen heb, is niet alleen werken binnen de financiële sector maar het ook combineren met iets wat me heel erg interesseert en waarin ik misschien ook wel wat investeringen kan verrichten.

De gaming industrie is een zeer risicovol terrein en om financiële problemen in de gaming industrie te begrijpen en te vermijden is er een aantal aspecten waar ik, of om het even wie met dezelfde interesses, rekening mee zal moeten houden. Welke deze aspecten zijn, lees je hieronder.

De gaming industrie bestaat uit risico’s

Slechts 5% van de uitgebrachte spellen levert winst op. Door de hoge kosten in het maken van een spel en de manier waarop het geld uit de spellen wordt verspreid tussen de makers, kan een mislukt spel vaak een faillissement betekenen voor een kleine ontwikkelaar. Het is niet ongebruikelijk dat de ontwikkeling van spellen miljoenen kosten. Dit kostenplaatje is niets meer dan de kosten om een ​​spel in de winkel te krijgen. Er is dan nog geen winst gemaakt, en het is helemaal aan het publiek of het spel slaagt of niet.

Het verkrijgen van financiële steun

Zoals in voorgaand punt al het kostenplaatje voor de ontwikkeling van een spel werd uitgelicht, mag ik ervan uitgaan dat ik niet over het volledige budget bezit om een spel in de winkel te krijgen. Tevens beperkt mijn inbreng zich tot de financiële kant. Voordat de productie begint, zal ik eerst een ontwikkelaar moeten vinden die met me wil samenwerken. Wanneer het concept eenmaal klaar is, kan het voorgesteld worden aan een uitgever met de hoop financiële steun te krijgen voor de ontwikkeling van het spel.

Een duidelijke overeenkomst met de uitgever

De overeenkomst bepaalt gewoonlijk dat de voorschotten die aan de ontwikkelaar zijn betaald, uitsluitend voor de ontwikkeling van het spel mogen worden gebruikt en niet de overheadkosten van de studio zelf dekken. Aangezien de ontwikkelaar geen winst van het spel ziet tot de voorschotten zijn terugbetaald, kan dit grote druk leggen op de studio. Wanneer het spel eenmaal in de winkel ligt, behoudt de uitgever alle inkomens van het spel. Zodra de voorschotten zijn terugbetaald, begint de ontwikkelaar royalty’s te ontvangen van de verkoop. De uitgever zal echter nog steeds een groot percentage van het inkomen behouden.

Het is dus niet onbelangrijk om de Financiële Dienstverleningen voor 2017 te lezen en te blijven volgen.